Historia

Jag började bygga den 1984, sedan registrerade jag den som trehjulig mc 1985.
Det var inte förrän våren 1987 som jag fick den godkänd av bilprovningen, det är mycket puzzel med viktfördelningen 30% av vikten måste ligga på framhjulet.

Redan när jag började bygga den hade jag bestämt att den skulle vara svart, så när jag skulle hitta på något namn på den blev det BLACK EAGLE.
Efter att jag hade kört första sommaren med den plockade jag ner den och lackade om den, nu blev den röd med grå ram.

Hösten 2000 ansökte jag om dispens om att sätta fast dragkula på Triken från vägverket.
Med hjälp av teoretiska hållfasthetsberäkningar fick jag den godkänd hösten 2001.
Dragkulan ska tåla 4 gånger släpvagnsvikten i dragkraft respektive påskjutningskraft, 3 gånger släpvagnsvikten i tryckkraft respektive lyftkraft och 1,5 gånger i sidled.

Vintern 2001 byggde jag en släpkärra med en fjädrad bakaxel, botten av aluminium durkplåt med en svetsad ram i rörprofil, Sargarna är spontad panel.

Vintern 2002 demonterades triken för att få en ny lack.

Vintern 2011 fick den nya skärmar efter att dom gamla kollapsade på väg till Gotland (Lelle träffen). även nytillverkade bakaxlar.

Nu håller jag på att tillverka en ny tank med digital färddator nedfälld i tanken och ska försöka att få in en bränslegivare med.